Od premiery PlayStation 5, Sony borykało się z problemami jeśli chodzi o dostępność ich nowego sprzętu – problemy z brakiem podzespołów oraz logistyką dały się we znaki. Graczom przeszkadzało i to, że mają problemy z zakupem oraz cena nowej konsoli w dniu premiery. O obecne o cenie nie ma co dyskutować, ponieważ dla jednych jest odpowiednia, a dla innych nadal zbyt wysoka. Jednak najważniejsze dla Sony jak i dla graczy jest to, że japoński producent pochwalił się rozwiązaniem wszelkich problemów z dostępnością PlayStation 5.
W związku tą jakże pozytywną informacją rozpoczęła się również ogólnoświatowa promocja PlayStation 5. Trzeba przyznać, że kampanie promujące najnowsza konsole Sony są przygotowane z rozmachem. W różnych krajach jak chociażby Wielka Brytania, Włochy czy Korea pojawiły się gigantyczne konsole czy innego rodzaju artefakty nawiązujące do gier w które możemy zagrać na PS5. Do tej niecodziennej kampanii reklamowej dołączyło również Playstation Polska. I tak oto, w jednym z narciarskich kurortów na południu Polski, a konkretnie w Białce Tatrzańskiem, możemy natknąć się na Chyżoszpona z gry Forbidden West.
Oprócz tego typu akcji, jak najlepiej jest promować konsole do gier? Najlepiej za pomocą samych gier, która ukazały się na PS5 i zyskały największą przychylność graczy. Na stronie PlayStation Polska pojawiła się strona do głosowania m.in. na najlepszą grę na PS5. Wyniki będą opublikowane na kanałach społecznościowych PlayStation Polska. Nowym graczom powinno to pomóc w rozpoczęciu ich przygody z PS5. Głosy można oddawać do 16 lutego 2023 r. Link do głosowania – tutaj.