Ostrzeżenie dotyczące podejrzanych wiadomości e-maili imitujących działania public relations firmy Nikon

Zetknęliśmy się z informacjami, że osoby podające się za przedstawicieli firmy Nikon kontaktują się za pośrednictwem poczty elektronicznej z właścicielami kanałów w serwisach YouTube i Facebook.

Fałszywa korespondencja, opatrzona zazwyczaj nazwą firmy Nikon i/lub powołująca się na dział public relations firmy Nikon, zawiera prośbę o nagranie filmu aparatem firmy Nikon lub ofertę sponsoringu.

Te wiadomości e-mail nie mają związku z firmą Nikon ani żadnymi członkami Grupy Nikon.

W związku z rosnącą częstotliwością takich incydentów firma Nikon pragnie uświadomić, że osoby trzecie podające się za przedstawicieli firmy Nikon mogą próbować pozyskać dane osobowe lub informacje finansowe i wykorzystać je w celu uzyskania korzyści finansowych.

Prosimy pamiętać: Oficjalna korespondencja dotycząca trwającej lub potencjalnej współpracy może być wysyłana wyłącznie z oficjalnego adresu e-mail firmy Nikon, kończącego się na @nikon.com.

Ewentualnie może się z Państwem kontaktować jedna ze współpracujących z nami agencji PR – aby sprawdzić, czy jest ona oficjalnym partnerem, sugerujemy wyszukanie jej strony internetowej i sprawdzenie następujących elementów:

• Oznaki legalnej działalności
– Zabezpieczenie witryny internetowej: adres URL widoczny na pasku adresu przeglądarki zawiera literę „s” – początek adresu powinien wyglądać jak „https://” – lub na pasku adresu jest widoczny symbol kłódki.
– Dane kontaktowe lub dane oficjalnego dystrybutora
– Informacje o polityce prywatności – np. prośba o akceptację plików cookie / szczegóły dotyczące wykorzystywania danych osobowych
– Szczegóły dotyczące współpracy z firmą Nikon – logo lub studium przypadku

• Oznaki wskazujące na próbę oszustwa
– Brak któregokolwiek z powyższych elementów
– Błędy ortograficzne i gramatyczne (w tym w nazwie domeny)
– Uszkodzone linki (lub brak dodatkowych linków) do innych stron w witrynie

W razie wątpliwości prosimy nie odpowiadać, nie klikać żadnych linków ani nie podawać żadnych informacji bez uprzedniego potwierdzenia wiarygodności nadawcy.

Zamiast tego prosimy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem firmy Nikon ds. public relations, aby zweryfikować korespondencję – jego dane można znaleźć w sekcji „Zapytania prasowe” w witrynie internetowej firmy Nikon. Można też skontaktować się z firmą Nikon za pośrednictwem mediów społecznościowych – nasze zweryfikowane kanały będą miały niebieski znaczek.

inf. prasowa

Pewny prezent dla Graczy: Produkty SureFire to nowy poziom rozgrywki!

Święta zbliżają się wielkimi krokami, a jeśli w Twoim...

Nowości w CS:GO – nowa skrzynka Revolution, naklejki i zestaw muzyczny

Valve poinformowało, że popularna strzelanka sieciowa, jaką jest Counter-Strike:...

Zbliża się premiera Tomb Raider Reloaded – zobacz nowy trailer

W ostatnim czasie ujawiono termin premiery Tomb Raider Reloaded...

Weekendowa promocja na GOG –  do 90% taniej

Polska platforma growa GOG ogłosiła dzisiaj kolejną promocję. Tym...

Najlepsze na PS5 – gracze wybierają

Od premiery PlayStation 5, Sony borykało się z problemami...

Lubisz muzykę z gier? Zbliżają się koncerty taką właśnie muzyką na żywo.

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że oprócz grafiki czy...

Classique Broadway w GTA ONLINE

Świętujcie walentynki z potrójnymi nagrodami za tryb Do grobowej...

Samsung otworzył  w Warszawie Galaxy Playground

 Samsung otwiera w centrum Warszawy wyjątkową immersyjną przestrzeń. Galaxy...

Recipe for Disaster za darmo od Epic Games

Dziś po południu na platformie sprzedażowej Epic Games Store...

Super Mario Bros Movie – premiera coraz bliżej

Powoli zbliża się premiera filmu na podstawie kultowej gry...

Kolejna promocja na Ubisoft Store, tym razem Walentynkowa

Ubisoft ogłosił kolejną wyprzedaż gier – taniej do 80%....

Graj zdalnie dzięki Ubisoft Connect Share Play

Dzięki nowej usłudze Share Play dostępnej poprzez Ubisoft Connect...